همه محصولات

معرفی میوه ها و سبزی جات پر سود برای پرورش

اشتراک گذاری درشبکه های اجتماعی

sharing
میوه جات و سبزی جات مختلفی وجود دارد که کشاورزان آنها را در زمین خود پرورش میدهند. در این میان برخی از میوه ها و سبزی جات نسبت به سایر میوه ها حاشیه سود بیشتری داشته و زحمت کمتری برای کشت آنها نیاز است. ما در این مطلب برخی از میوه ها و گیاهانی که سود آنها نسبت به سایر سبزی جات بیشتر است را لیست کرده ایم. در نظر داشته باشید که این گیاهان صرفاً مواردی هستند که ما برای کسانی که خواهان دریافت سود بالا در زمینه کشت گیاهان هستند توصیه می کنیم با این حال شاید شما به میوه ای بر بخورید که سود آن از موارد معرفی شده توسط ما بیشتر است.
گیاهان و میوه های سود ده

میوه ها و گیاهان پر سود برای پرورش از نظر ما

در ابتدا می بایست ذکر کنیم که شما اگر در مورد پرورش میوه جات دوره ای نبینید هیچ گاه نخواهید توانست به سود مطلوب برسید. پرورش هر نوع گیاه و میوه حساسیت های مخصوص به خود را داشته و باید هر کشاورزی از قبل در مورد آنها تجربه کسب کند.مهمترین گیاهانی که پرورش آنها سود بالایی را برای کشاورز به همراه می آورد عبارتند از :

 

الف. زعفران

زعفران همانطور که میدانید یکی از گران ترین محصولات کشتی بوده که علاوه بر اینکه بازار خوبی در ایران دارد به سایر کشورهای همجوار نیز صادر می شود. در نظر داشته باشید که برای پرورش این گیاه شما باید از تخصص کافی برخوردار باشید چرا که کشت و پرورش این گیاه به مهارت بالایی نیازمند است. با این حال اغلب افرادی که حتی علمی در این حوزه ندارند میدانند که زعفران چه گیاه سود آوریست ؛ به طوری که به این گیاه طلای زرد نیز می گویند. میزان بازدهی زعفران به قدریست که در هنگام خرید و فروش آن ، هر مثقال ارزش مادی خودش را دارد.

پرورش زعفران
پرورش زعفران

دلیل اینکه ما توصیه به گذراندن دوره برای پرورش دهندگان زعفران داریم به این دلیل است که شما در یک هکتار زمین میتوانید ۸ کیلوگرم تا ۸۰ کیلوگرم زعفران کشت کنید و این میزان کاملاً به کار بلدی شما بستگی دارد. علاوه بر این زعفران گیاهی حساس بوده و در صورتی که بصورت صحیح کشت و مراقبت نشود سریعاً از بین میرود. در زیر شما میتوانید فیلم زعفران های کشت شده در زمین کشاورزی را ملاحظه کنید :

ب. توت فرنگی

توت فرنگی به علت میوه ای لوکس شناخته شدن در ایران یکی از پر سود ترین گیاهان پرورشی است. دلیل گران بودن و ارزشمند بودن این میوه آن است که پیش تر این میوه بصورت واردات به کشور وارد میشده و قیمت بالایی داشته است. با اینکه به مرور زمان کشت توت فرنگی در ایران رواج پیدا کرده با این حال قیمت آن سر شکن نشده و کماکان ارزش بالای خود را حفظ کرده است. در گذشته روشی برای کشت توت فرنگی در فصول مختلف سال نبوده و این موضوع سبب میشده تا پرورش توت فرنگی با چالش های مختلفی روبرو شود ؛ اما امروزه به علت وجود گلخانه ها فرایند کشت توت فرنگی با شتاب بالایی در حال انجام است.

پرورش توت فرنگی
پرورش توت فرنگی

ج. قارچ

گیاه سومی که ما آن را جزء گیاهان سود ده به شما معرفی میکنیم قارچ می باشد. مصرف قارچ نیز به علت داشتن ارزش غذایی بالا در بین عموم رواج داشته و به همین دلیل این گیاه نیز از نمونه گیاهان پر سود به شمار میرود. یکی از خصوصیاتی که قارچ با با سایر میوه جات متمایز میکند تنوع غذایی بالای آن است. برای نمونه قارچ را میتوان به عنوان یک وعده غذایی مصرف کرد ، میتوان آن را بعنوان یک چاشنی در غذا ترکیب کرد و حتی میتوان از آن برای تهیه سالاد استفاده کرد.

پرورش قارچ
پرورش قارچ

در نظر داشته باشید کشت قارچ نیازمند تجهیزات و دانش فنی بوده و کاری بسیار حساس می باشد. بعنوان نمونه اگر رطوبت سالن به درستی انجام نشود ممکن است تمامی قارچ های کشت شده از بین بروند. عموماً سالن داران از رطوبت ساز التراسونیک برای کشت این گیاه استفاده میکنند. در فیلم زیر شما یک سالن پرورش قارچ که بصورت اصولی پیاده سازی شده است را ملاحظه میکنید :

د. سبزی خوردن و انواع سبزی جات سالادی

سبزی خوردن و سایر سبزیجات مورد استفاده در سالاد هم از دیگر گیاهان ارزشمند و پر سود برای پرورش می باشند. همانطور که میدانید سبزی خوردن مصرف بسیار بالایی را به خود اختصاص داده و روزانه در حدود چند تن سبزی خوردن و سبزی جات سالادی در ایران مصرف میشوند. خوب است بدانید که پرورش این گیاهان سود ده نیازی به مهارت بالا نداشته و هر کسی میتواند سبزی خوردن کشت کند. کشت این نوع سبزی به قدری آسان است که اغلب خانم ها سبزی خوردن را در باغچه و حتی گلدان منزل خود میکارند.

کشت سبزی خوردن
کشت سبزی خوردن

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد میوه ها و سبزی جات نامبرده با توجه به تجربیات ما جزء میوه های پر سود بوده و شاید شما تجربه ی دیگری در مورد این میوه جات و سایر میوه ها داشته باشید. در صورتیکه گیاهی را میشناسید لطفاً آن را از طریق کامنت ها با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

مطالب آموزشی مشابه
No data was found
نظرات کاربران وبسایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *